czwartek, 13 września 2018

STARE FOTOGRAFIE.

Stare fotografie, rozrzucone w starym pudełku,trafiły dzisiaj w moje ręce.Zapisany czas, dawnych lat, wspomnienia zaklęte w obrazie.Wzbudzają  całą gamę pięknych i serdecznych wspomnień
  To już tyle lat za nami a postacie z tych fotografii patrzą jak zaczarowane.Coś jakby chciały powiedzieć czy może raczej przypomnieć.To życie zapisane w ich pamięci.
  Pozwalają nam wracać do tego co za nami, dają nam okazję by przywracać obraz tamtych chwil i ludzi.
  Tak uczyniły i ze mną.Moje wspomnienia kieruję do moich rodziców pokazanych na tych zdjęciach i do starej Legnicy, którą mi przypominają.Młoda twarz mojego ojca zdaje się potwierdzać moje myśli.
  Są jeszcze moi kuzyni Marysia i Zenek, w pamiątkowej fotografii i moja, nieżyjąca już siostra,z okresu swych dziecięcych lat.
  Cały zaczarowany mój dawny świat, widziany dzisiaj moim sentymentalnym spojrzeniem.
  To już historia, nie ma Was z nami.Byliście sztafetą  w życiu naszej rodziny.Teraz jesteśmy my a po nas przychodzą następne pokolenia i szycie toczy się nadal.
  Dzięki tym wytartym starym fotografiom, możemy zawsze być jeszcze razem, we wspomnieniach i pamięci wspólnych rodzinnych chwil.
  Szanujmy stare fotografie i nauczmy się je cenić.


1 komentarz:

  1. Wielokrotnie zastanawiałam się czy młode pokolenie zachowa stare rodzinne fotografie? Gdy zapytałam swoją szesnastoletnią bratanicę czy przejmie kiedyś w spadku stare fotografie, wiesz co mi odpowiedziała? Ja właściwie nie znam tych osób z tych zdjęć. Druga sprawa to albumy. One zajmują miejsce więc na mnie nie licz, że zabiorę je kiedyś od Ciebie. Ja tych zdjęć nie spalę a gdy ona dorośnie i spali to będzie jej sprawa.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń