piątek, 13 listopada 2020

PAMIĘĆ I WYOBRAŻNIA.

 Są takie obrazy,które są z nami od dawna,

prawie od zawsze

Sami nie wiemy dlaczego,takie ciepłe serdeczne,

takie nasze tak bardzo nam bliskie

Zrodzone ,gdzieś w dziecięcej pamięci,zapisane przez lata naszego życia,

wryły się w nas na stałe ,na zawsze.

I zawsze będą z nami i zawsze budzą te same uczucia,potrzebę bycia tam,

gdzie one mogą być naszymi na jawie..


Więc przenoszę je przez swoje życie , pieszczę i pielęgnuję,

jak największy skarb,jak cząskę mej duszy,mej pamięci.

I trwa to we mnie i pewnie tak ze mną zostanie 

Bo każdy z nas  musi mieć taką cząstkę swoje świata,

swojej małej ojczyzny,która tak bezgranicznie,

może być nasza.


Więc właśnie teraz,moja pamięć i wyobrażnia,może śladami poety,

przenosi mnie do tych widoków i krajobrazów i nakazuje mi,

za każdym razem tęsknić za nimi.

To nasze życie zapisuje w pamięci i utrwala te obrazy,

z naszych czasów, dni i naszej historii i stają się one świadectwem

naszego trwania na tej ziemi i takiego jej umiłowania,że każde pokolenie

może z niego czerpać dla siebie i dla przyszłości.



...moim bliskim,zmajomym i przyjaciołom,poświęcam,

a mieszkańom tej ziemi,ku pamięci i wspólnym miłowaniu tej ziemi.

1 komentarz:

  1. Piękne przemyślenia, na prawdę się wzruszyłam - i zobaczyłam oczyma wyobraźni czasy mojego dzieciństwa - beztroskie, cudowne spędzone u babci na wsi. Gdzie obok domu był piękny park, a zaraz za nim płynęła rzeczka, której kłaniały się łąki usiane stokrotkami i kończyną. Ehhh. Przepiękny obraz. Dziękuję, że dzięki Tobie mogłam go jeszcze raz zobaczyć ❤️

    OdpowiedzUsuń