piątek, 27 września 2013

STARE POCZCIWE "SONY"

Naprawiłem po latach moje stare radio.Zakurzone i nie używane od lat, stało gdzieś w zakamarkach domu. Coś mnie "naszło" i naprawilem go.Stare poczciwe radio, tak bardzo lubiłem go słuchać, praktycznie od zawsze.Ostatnio, jakoś telewizja i książki wyparły je z mojej codzienności.Tym bardziej " smakuje" po takiej przerwie.
Stare poczciwe "Sony," po przejściach i odtrącone, powraca do łask.I pewnie zasłużenie.Tyle pięknych wspomnień związanych jest wlaśnie z radiem. Zaraz zresztą ożyły.Jestem właśnie pod wrażeniem wysłuchanych kolejnych odcinków radiowych powieści :"W Jezioranach" i "Matysiaków" i to wcale nie ze wzgłędu na ich treść, której zupełnie teraz już nie śledzę ale ze względu właśnie na wspomnienia.To właśnie przed laty, jeszcze jako młody człowiek słuchałem tych powieści w towarzystwie moich nie żyjących już dziś, babci i cioci.Kochajmy wspomnienia, nauczmy się je cenić i tak to właśnie doświadczyłem tego osobiście.Za sprawą tej starej i pewnie dzisiaj już niemodnej, malej czarnej skrzyneczki, powróciły do mnie i to z ogromną siłą piękne wspomnienia.Kochane moje- Babcia i Ciocia słuchały kolejnych odcinków tych powieści znowu ze mną jak dawniej.Nic to, że to tylko tak mi się wydało przez chwilę.Przecież właśnie ta chwila jest tak piękna.Dzisiaj dla mnie siła i magia radia objawiła się właśnie tak.One były dzisiaj, przez chwilę ze mną znowu.Byliśmy razem, jak dawniej.Czyż to nie jest ogromna siła radia?Myślę ,że właśnie tak.
    Za oknami coraz ciemniej i chłodniej. Powoli wrzesień zamieni się z pażdziernikiem i jesień zapanuje dookoła.Na moim balkonie jeszcze kwitną ,piękne w tym roku, czerwone pelargonie.Urokliwe w jesiennym już słoneczku.
     Dzień za dnie wkraczamy, coraz bardziej już , w jesień.Jesień barwioną czerwienią jarzębiny i moich zaokiennych pelargonii .
   A jutro, czekają nas rodzinnie, góry i piękna kapliczka Swiętej Anny w Sosnówce gdzie zaprosili nas Basia z Krzysztofem na swój ślub.Niech piękna jesienna pogoda, towarzyszy nam i im jutro przez caly dzień.

5 komentarzy:

  1. Życzę pięknej pogody i dużo szczęścia dla pary młodej.Bawcie się dobrze
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Naprawiłeś stare poczciwe Sony? Świetnie. Przypuszczam, że będzie Ci długo służyć. Dzisiejszy sprzęt jest marnej jakości...Mam nadzieję, że pogoda w sobotę dopisze.
    A Parze Młodej, życzę miłości i szczęścia.
    A wszystkim wspanialej zabawy.
    Eliocie, bardzo dziękuję za bardzo miłe komentarze. Sprawiasz mi wielką przyjemność.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Stare radio, to jest to!
    Ja nie lubię telewizji, oglądam filmy, które mnie interesują.

    Zdjęcia piękne, wczesnojesienne, kolorowe. Jarzębina i pelargonie po prostu urocze.

    Przesyłam Ci moc serdeczności z jesiennego Bolesławca!
    Pozdrawiam, j.

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam najserdeczniej :-)
    przyszłam pięknie podziękować za odwiedziny i za urocze słowa pozostawione na moim blogu :-)
    piękne zdjęcia ,można się nimi zauroczyć a Sony -tez kiedyś takie miałam :-)
    pozdrawiam i zapraszam :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z takimi właśnie przedmiotami i urządzeniami często wiążą się jakieś wspomnienia. Dawno, dawno temu na osiemnastkę dostałem magnetofon kasetowy. Służył mi trochę, potem spłonął. Piosenki nagrywałem przez mikrofon z radia. To były hity.

    OdpowiedzUsuń