niedziela, 9 sierpnia 2015

ŚWIDOŚLIWA.

 Świdośliwa to krzew a nawet małe drzewko, niezbyt popularna w naszych polskich ogrodach, a szkoda.Bardzo ładnie kwitnie i wspaniale owocuje.Owoce są bardzo podobne do aronii i bardzo bogate w życiodajne składniki.W naszym ogrodzie dzialkowym mamy trzy krzaki, ktore ładnie obrodziły w tym roku.Zebrane owoce posłużyły nam do sporządzania wspaniałych kompotow i zasypane cukrem czekają na sporządzenie tradycyjnej nalewki.Będzie to nowość, ze swidośliwy nalewkę robimy pierwszy raz.Mamy nadzieję, że będzie wszystkim smakowala.





5 komentarzy:

  1. Nigdy nie słyszałam tej nazwy, co dopiero o próbowaniu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam w ogrodzie kilka krzewów Świdośliwy. Smakują nam jej owoce.
    Wg. mnie jest o wiele delikatniejsza od aronii.
    Jest bardzo zdrowa i łatwa w uprawie. Szkoda, że nie mówi się o jej zaletach.
    Pozdrawiam:)*

    OdpowiedzUsuń
  3. Zachęciłeś mnie do spróbowania tych owoców. Oczywiście, słyszałem o nich, ale nigdy nie widziałem. Muszę poszukać.

    OdpowiedzUsuń